رپورتاژ اگهی

 اصول استاندارد چیدمان میز اداری در طراحی داخلی

برای طراحی داخلی اداره باید به اصول صحیح چیدمان میزهای اداری توجه داشته باشید؛ زیرا نحوه چیدمان میزها در کیفیت و تمرکز کارمندان تاثیر بسزایی دارند. اگر چیدمان میزهای اداری به صورت اصولی انجام بگیرد، تاثیر مثبتی برروی فضای داخلی و نظم اداره برقرار می‌کند. برای چیدمان اصولی میز اداری باید به فاکتورهای مختلفی چون مکان قرار گیری، نورپردازی، ابعاد میزها و… توجه ویژه‌‌ای داشته باشید. در ادامه مطلب به تمام نکات چیدمان میز اداری خواهیم پرداخت.

استاندارد چیدمان میز اداری

زمان چیدمان میز اداری باید به دو گزینه توجه داشته باشید که شامل راحتی کارمندان و نظم کلی اداره است. شما باید به صورتی میزهای اداری را در محیط اداره قرار دهید که برای رفت و آمد کارمندان وقفه‌ای ایجاد نشود، علاوه بر این پرنسل بتوانند به راحتی  به وسایل خود دسترسی داشته باشند. در صورتی که چیدمان میزهای اداری به صورت استاندارد چیده نشوند، ارباب رجوع به راحتی نمی‌تواند با پرنسل ارتباط برقرار کند. برای اینکه کارمندان در کم‌‌ترین زمان ممکن به وسایل روی میز دسترسی پیدا کنند باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • به هیچ عنوان وسایلی که مورد نیاز شما نیست، برروی میز کار قرار ندهید تا از شلوغی و بی نظمی جلوگیری شود.
  • وسایلی که در طول روز بیشتر به آنها نیاز پیدا می‌کنید در قسمت جلویی میز قرار دهید تا بتوانید در اسرع وقت و بدون وقفه زمان به آن دسترسی داشته باشید.
  • به هیچ عنوان سیم‌های رایانه و یا تلفن را برروی میز رها نکنید؛ بلکه آنها را در یک گوشه منظم قرار دهید تا در زمان برداشتن وسایل دچار سردرگمی نشوید.
  • می‌توانید برای کیفیت کار خود از گیاهان طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید.
  • در صورتی که نیاز به یادداشت روزانه داشتید، بهتر است از دفترچه‌های کوچک یا برگه‌های رنگی برچسب دار استفاده کنید.

میز اداری

نحوه صحیح چیدمان میز اداری

در محیط‌های ادارای، کارمندان بیشر وقت خود را در پشت میزهای مختلف به سر می‌برند؛ به همین دلیل اگر طراحی و نحوه قرار گیری میزهای اداری به درستی انجام نگیرد بعد از مدتی باعث خستگی و کاهش تمرکز کارمندان می‌شود. زمان انتخاب میز اداری باید به اندازه آن توجه داشته باشید تا بتوانید به راحتی وسایل خود را برروی آن قرار دهید، علاوه بر این وسایل خود را باید به صورت منظم و اولویت بندی برروی میز قرار دهید تا فصای بیشتری برای کار شما باقی بماند. در صورتی که میزها به خوبی در اداره چیده نشده باشند ارباب رجوع به راحتی نمی‌تواند با پرنسل ارتباط برقرار کند؛ علاوه بر این در زمان رفت و آمد؛ پرنسل دچار مشکل می‌شوند.

به دلیل این که کارمندان ساعت طولانی را در اداره مشغول کار هستند، باید محیط اداره از نورپردازی صحیحی برخودار باشد تا بتواند به راحتی به امور کاری خود رسیدگی کنند. محیط اداری باید به صورتی باشد که به طور متناسب از نور طبیعی و مصنوعی برخودار باشد. به طور مثال اگر فضای اداره به صورتی باشد که نور خورشید به طور مستقیم به میز اداری بتابد، کارمند به درستی نمی‌تواند از مانیتور رایانه خود استفاده کند.

نکات مهمی که در زمان چیدمان میز اداری باید به آنها توجه کنیم؟

در صورتی که چیدمان میزها به درستی در اداره صورت نگیرد، زمان نظافت آنها دچار مشکل می‌شوید. در صورتی که میز کارمندان کثیف و بهم ریخته باشد، تمرکز پرنسل به طور کامل بهم می‌ریزد. میزهای مدیریت علاوه بر این که همیشه مرتب و تمیز باشد، باید قابلیت جابجایی هم داشته باشد. اگر فضای اداری شما بسیار بزرگ است به راحتی می‌توانید از چند سبک چیدمان برای طراحی اداره خود استفاده کنید؛ اما اگر فضای شما کوچک باشد باید بهترین گزینه را برای چیدمان اداره خود انتخاب کنید.

یکی از فاکتورهای مهمی که در چیدمان میز ادارای تاثیر بسزایی دارد، مربوط به طراحی و اندازه میز و مبلمان اداری است. اولین گزینه‌ای که در اتاق مدیریت به چشم می‌خورد مربوط به میز و صندلی است؛ به همین دلیل باید طراحی، نوع و رنگ آن به صورتی باشد که نظر ارباب رجوع را به خود جذب کند. به طور کلی میزهای اداری به دو سبک کلاسیک و مدرن در سطح بازار قرار دارند که شما براساس نوع و سبک چیدمان اداره خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آفن یکی از تولیدکنندگان مبلمان اداری در تهران است که طیف گسترده‌ای از میزهای اداری را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ارائه می‌دهد. میزهای اداری آفن از دارای کیفیت و دوام بالا ساخته شده‌اند و طراحی آنها به گونه‌ای است که راحتی و کارایی را برای کاربران فراهم می کند. جهت مشاهده نمونه کارهای این مجموعه به وبسایت https://afn-co.com/ مراجعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۳۹۹-۰۲۱ تماس بگیرید.

میز اداری

سخن پایانی

به طور کلی میزهای اداری از فاکتورهای مهم هر اداره محسوب می‌شوند که باید براساس فاکتورهای مختلفی انتخاب شوند. زمان انتخاب میز اداری باید به فاکتورهای مختلفی چون متریال، قیمت، کیفیت، ابعاد و‌… توجه داشته باشید تا زمانی که کارمندان از آنها استفاده می‌کنند دچار خستگی نشوند؛ علاوه بر این باید به صورتی میزهای خود را قرار دهید که زمان رفت و آمد دچار مشکل نشوید. معمولا میزهای اداری به دو سبک مدرن و کلاسیک در سطح بازار وجود دارند که شما براساس چیدمان خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در صورتیکه اداره شما فضای کوچکی دارد، بهتر است از سبک مدرن برای میزهای خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا