بلاگزیبایی

مزایای پروتئین‌ تراپی مو برای موهای دکلره

ممکن است با واژه تراپی در موقعیت‌های مختلف آشنا شده باشید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های اندام انسان، مو‌ها بوده که آسیب و شکنندگی و ضعف آن‌ها می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد. امروزه با توجه به پیشرفت در زمینه زیبایی می‌توان گفت اگر فردی مو‌های خود را به‌طور غیراصولی رنگ یا دکلره نموده است، حتماً به احیا یا پروتئین‌تراپی نیاز دارد. از آنجایی که عناصر تشکیل‌دهنده مو، سلول‌های مرده، پروتئین‌ها، آب، لیپید، رنگ‌دانه و عناصر کمیابی هستند شما می‌توانید با انجام اصولی پروتئین‌تراپی، مو‌های آسیب‌ دیده خود را ترمیم نمایید.

پروتئین‌ تراپی مو چیست؟

علت رواج و محبوبیت فوری پروتئین‌تراپی بین عموم بدین سبب بوده که عدم مراقبت صحیح از مو‌ها، رنگ شدن مکرر، وجود آلودگی، عدم استحمام متداول و… می‌توانند مو‌ها را دچار آسیب جدی نمایند. تمامی افراد می‌توانند با انجام اصولی و صحیح پروتئین‌تراپی، شکنندگی و صدمه وارد شده به مو‌های خود را جبران کرده و ظاهر خوشایندی را برای خود خلق نمایند. از آنجایی که اغلب افراد در شیوه زندگی خود با کمبود ویتأمین‌ها و پروتئین‌ها روبه‌رو هستند، تقویت آن‌ها امری ضروری بوده و عدم توجه به آن‌ها می‌تواند مشکلاتی چون ریزش مو را پدید آورد.
لازم به ذکر است انجام پروتئین‌تراپی برای هیچ سنی ممنوعیت نداشته و تمامی افراد می‌توانند با انجام این کار توسط پروتئین‌های هیدرولیز، مو‌هایی صاف، سالم و بی‌نقص داشته باشند. همچنین با توجه به میزان ماندگاری این عمل زیبایی، می‌توان گفت که شما با انجام آن می‌توانید به مدت ۱ الی ۳ سال از حالت و سلامت مو‌های خود رضایت کسب نمایید.
در این مدت مو‌های شما نیاز به هیچ‌گونه ترمیمی نداشته و می‌توانید با انجام مراقبت‌های اصولی و استفاده از شامپو‌های مناسب، به بهترین شکل از آن‌ها مراقبت نمایید. برای انتخاب نوع شامپو می‌بایست به جنس مو‌های خود توجه کنید که جزء کدام دسته از انواع مو همچون مو‌های چرب، خشک یا معمولی است.

چگونه متوجه کمبود پروتئین در مو‌های خود شویم؟

پیش از مطالعه و انجام پروتئین‌تراپی می‌بایست با برخی از علائم کمبود پروتئین در مو‌های خود آشنا شوید. بسیاری از افراد بر این باورند که داشتن مو‌های خشک نشانه کمبود پروتئین در مو است؛ اما تنها این موضوع ملاک نبوده و باید بدانید که مو‌های خشک به تنهایی نمی‌توانند نشانه‌ای از کمبود پروتئین باشند. اگر مو‌های خشکی دارید، بهتر است قبل از شروع پروتئین درمانی از محصولات آب‌رسان قوی و مرطوب‌کننده استفاده کنید.
یکی از رایج‌ترین نشانه‌هایی که بین افراد بسیار مشاهده می‌شود، از دست دادن خاصیت ارتجاعی مو‌ها بوده که برای درک آن می‌بایست بخشی از مو‌های خود را گرفته و آن را بِکشید. اگر با گذشت زمان مو‌های شما به‌حالت طبیعی خود بازنگشت، به‌طور قطع می‌توان گفت شما نیاز به انجام پروتئین‌تراپی مو دارید. بسیاری از افراد در طول زندگی خود با خشک شدن و همچنین وز شدن مو‌ها در مکافات هستند. معمولاً مو‌های رنگ شده اغلب به این مشکل دچار می‌شوند که یکی از درمان‌های قطعی آن، انجام پروتئین‌تراپی مو است.
نشانه بعدی که می‌تواند زنگ خطر جدی برای مو‌های شما محسوب شود، ریزش مو و شکستگی آن است. با وقوع این اتفاق شما باید متوجه شوید که زمان انجام پروتئین‌تراپی مو فرا رسیده و می‌بایست به منظور درمان و تقویت آن این راه انتخاب نمایید. آخرین نشانه که می‌تواند جزء یکی از نشانه‌های رایج میان افراد مختلف باشد، وجود تخلخل در بافت مو است. با رخ دادن این اتفاق مو‌های شما دچار شکستگی شده و می‌تواند بیشتر در معرض موخوره قرار گیرد.

 

برای درمان موهای خشک خود در خانه کلیک کنید. درمان خانگی آسان برای موهای خشک و وز

 

پروتئین‌ تراپی چگونه انجام می شود؟

شاید شما نیز از نحوه انجام پروتئین‌تراپی مو بی‌خبر باشید. لازم به ذکر است که عدم آگاهی و ندانستن مزایای این کار می‌تواند نقش مؤثری در سلامت مو‌های شما ایفا کند. در مرحله اول برای انجام پروتئین‌تراپی، متخصص مربوطه از شما درخواست می‌کند تا مو‌های خود را در محیطی مخصوص و با استفاده از شامپو‌های مخصوص مو‌های آسیب دیده شست‌وشو داده و سپس خشک نمایید. در گام بعدی متخصص مو‌های شما را به چند بخش مجزا تقسیم نموده و مواد پروتئینی را روی سطح مو‌های شما پخش می‌نماید.
در این مرحله تمام بافت مو باید ‌شانه شده باشند تا به هیچ عنوان گره‌ای در آن وجود نداشته باشد. در گام بعدی با استفاده سشوار یا خشک‌کن دستی که دارای گرمای نه چندان زیاد است، مواد را خشک نموده و از شما می‌خواهند به هیچ عنوان مو‌های خود را لمس نکنید. میزان انتظار افراد در این مرحله متفاوت بوده و به ضخامت و طول مو وابسته است. شما می‌توانید میانگین زمانی این مرحله را حدوداً ۲۰ الی ۴۵ دقیقه تصور نمایید. در مرحله آخر متخصص زیبایی با استفاده از آبی نه چندان گرم به شست‌وشوی مو‌های شما مشغول شده و پس از خارج نمودن تمام مواد، کار شما را به اتمام می‌رساند.

مزایای پروتئین‌ تراپی مو برای موهای دکلره

پروتئین‌تراپی کاربرد‌های بسیار زیادی داشته و تمام افراد می‌توانند به جبران ویتامین و املاح از دست رفته مو‌های خود، نسبت به انجام آن اقدام نمایند. شما می‌توانید با خواندن بخش ذیل و کسب آگاهی پیرامون مزایای انجام این کار، شک و تردید را کنار گذاشته و در اسرع وقت نسبت به انجام آن اقدام نمایید.
• درمان مو‌های وز
• درمان مو‌های گره خورده
• درمان مو‌هایی که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند
• تقویت مو
• درمان نازکی مو
• درمان چسبندگی مو
• تقویت مو‌های تازه رنگ شده
• تقویت مو‌های زبر و از بین بردن حالت آن
• حفظ و نگهداری مو‌ها در برابر آسیب
• رفع سلول‌های مرده
• تقویت فولیکول‌های مو
• مرطوب کردن مو‌ها
• افزایش حجم و ضخامت مو‌ها
• صاف شدن مو‌ها
• کمک به درمان موخوره
• افزایش درخشندگی مو‌ها

سخن پایانی

شاید شما نیز گمان می‌کردید که پروتئین در بافت‌های بدن وجود داشته و می‌بایست با استفاده از انواع ویتامین‌ها آن را تأمین نمود. پروتئین یکی از بخش‌های تشکیل‌دهنده بافت مو بوده و می‌بایست با مصرف دارو‌های تقویتی، پروتئین درمانی و… میزان آن را در حد اعتدال نگه داشت. امروزه یکی از کار‌هایی که برای بهبود مو‌های رنگ شده یا دکلره کاربرد دارد، پروتئین‌تراپی بوده که می‌تواند روشی مؤثر در حفظ و سلامت مو به‌شمار رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا