بلاگدرمان خانگی

روش های خانگی برای درمان گرفتگی عروق

قلب ستون یک بدن است. هنگامی که قلب یک نفر دچار مشکل می‌شود حیات او به‌خطر خواهد افتاد؛ زیرا تمامی عروق بدن به قلب راه می‌یابند. این روزها درصد افرادی که دچار گرفتگی عروق می‌شوند بسیار زیاد شده است. این افراد به ‌دنبال راهکارهایی برای درمان این بیماری هستند. همان‌گونه که می‌دانید رژیم غذایی و تغذیه در درمان بیماری‌های گرفتگی عروق‌ نقش به‌سزایی دارند. روش‌های خانگی برای درمان گرفتگی عروق چیست؟ آیا روش‌های خانگی خطر آفرین خواهند بود؟

درمان گرفتگی عروق با معجون سیر و لیمو ترش

یکی از معجون‌هایی که برای گرفتگی عروق بسیار توصیه می‌گردد، معجون سیر و لیموترش نام دارد. برای تهیه این معجون باید ۳۰ حبه سیر پوست گرفته شده را به همراه ۵ عدد لیموترش، با همزن میکس کنید تا زمانی که همه سیر و لیموترش‌ها یک‌دست شوند. سپس محلول که به‌دست آمده را درون یک لیتر آب بجوشانید. سپس معجون را درون یخچال قرار دهید و هر روز نصف استکان از آن مصرف ‌کنید. باید در مدت سه روز این معجون را مصرف نمود تا اثربخشی خود را در جهت بهبود گرفتگی عروق نشان دهد.

خواص سیر برای گرفتگی عروق

● کنترل فشار خون
در سیر موادی موجود هستند که خاصیت کنترل‌کنندگی فشار خون را برعهده دارند؛ زیرا یکی از عوامل ایجاد گرفتگی عروق فشار خون بالا است.
● کاهش کلسترول زیادی بدن
اگر میزان کلسترول در بدن از حد نرمال خود افزایش یابد، باعث به‌وجود آمدن بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد. به‌ همین علت باید میزان کلسترول موجود در بدن از حد خود تجاوز نکند. سیر یکی از مواردی است که باعث کاهش کلسترول می‌شود.
● کاهش چسبندگی سلول‌های خونی
در بیماری‌های گرفتگی عروق و قلبی میزان غلظت خون بیشتر از‌ حالت طبیعی آن است. سلول‌های خونی پلاکت می‌توانند به یکدیگر بچسبند و لخته خون را ایجاد نمایند. طبق تحقیقات یکی از مواردی که توانایی کاهش چسبندگی خون را دارد سیر خواهد بود. سیر می‌تواند از ایجاد لختگی خون و در نتیجه گرفتگی عروق جلوگیری کند.

مصرف زردچوبه برای گرفتگی عروق

زردچوبه جزء گیاهان موثر برای گرفتگی عروق به‌شمار می‌رود. از نظر طب سنتی نیز زردچوبه مورد تایید قرار گرفته است. در زردچوبه ماده‌ای به ‌نام‌ کورکومین وجود داشته که خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این ماده در زردچوبه از لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری می‌نماید و همچنین سبب کاهش کلسترول بدن نیز می‌گردد.‌ پیشنهاد می‌شود افرادی که دچار بیماری‌های گرفتگی عروق نیستند نیز از زردچوبه به‌ عنوان یک ماده پیشگیری‌کننده استفاده نمایند.

استفاده از گیاه زنجبیل برای درمان گرفتگی عروق

معمولا توصیه می‌شود افرادی که کلسترول خون بالایی دارند از زنجبیل به میزان زیادی استفاده کنند؛ زیرا این افراد بیشتر در معرض گرفتگی عروق قرار می‌گیرند و مصرف زنجبیل برای این گرفتگی بسیار اثرگذار است. نحوه مصرف این ماده به این شکل بوده که شما می‌بایست یک قاشق زنجبیل را درون آب قرار دهید و صبر کنید تا به نقطه جوش برسد؛ پس از گذشت ده دقیقه دمنوش حاضر شده و می‌توانید آن را مصرف‌ کنید.

درمان گرفتگی عروق به کمک اسفناج

اسفناج یکی از گیاهان خوشمزه‌ای ‌است که اکثر مردم از این خوراکی در مصارف روزانه استفاده می‌کنند. این گیاه خارق‌العاده‌ در باز کردن شریان‌های گرفته بسیار اثرگذار خواهد بود. اسفناج مملوء از آهن، فیبر و پتاسیم است. تمامی این ترکیبات باعث می‌شوند تا اسفناج به ‌عنوان یک ماده بسیار موثر، برای جلوگیری از گرفتگی عروق کمک نماید.

فلفل قرمز دشمن گرفتگی عروق

همان‌گونه که بیان شد علت اصلی گرفتگی عروق افزایش کلسترول خون است. زمانی که کلسترول خون کم شود درصد ابتلا به بیماری گرفتگی عروق نیز کاهش می‌یابد. در فلفل قرمز کپسایسین وجود دارد و باعث جلوگیری از حمله قلبی و گرفتگی عروق می‌شود؛ همچنین کلسترول اضافی بدن را نیز از بین خواهد برد.

 

برای اطلاعات بیشتر از درمان های خانگی برای سرگیجه کلیک کنید.

 

مصرف گل ‌گاوزبان راهی برای جلوگیری از گرفتگی عروق

لازم است ۱۵ گرم گل‌گاوزبان و ۱۵ گرم بادرنجبویه را در یک لیتر آب قرار داده و آن‌ها را بجوشانید. سپس این مخلوط را از صافی عبود دهید تا فقط آب آن باقی بماند. سپس به آن یک لیوان گلاب و عرق بیدمشک اضافه کنید و ۲۵۰ گرم عسل را نیز به آن بی‌افزایید و هر روز سه استکان از آن را میل نمایید.

درمان‌ گرفتگی عروق به کمک تخم شنبلیله

شنبلیله بیشتر اوقات برای درمان رگ‌های مسدود شده استفاده می‌شود. در تخم شنبلیله ماده‌ای به نام ساپونین وجود دارد که یکی از خاصیت‌های آن کاهش کلسترول خون است. گرفتگی عروق زمانی شدت می‌یابد که میزان کلسترول بدن از حد معمول خود بیشتر شود. شما برای پیشگیری و درمان گرفتگی عروق می‌توانید از تخم شنبلیله استفاده نمایید.

درمان گرفتگی عروق به کمک چای سبز

چای سبز همواره دارای خاصیت دارویی بوده و برای درمان بسیاری از امراض توصیه می‌شود. یکی از این بیماری‌ها گرفتگی عروق نام دارد.‌ چای سبز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده که با رادیکال‌های آزاد بسیار مضر که دشمن قلب هستند، مبارزه می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات یکی از اکسیدان‌های اصلی موجود در چای سبز نام داشته که وظیفه آن مبارزه با سموم وارد شده به بدن است تا از گرفتگی عروق جلوگیری نماید. برای جلوگیری از گرفتگی عروق پیشنهاد می‌شود تا در روز ۵ الی ۶ فنجان چای سبز نوش‌جان کنید.

ترکیب دارچین و عسل برای گرفتگی عروق

محتویات درون ترکیب عسل و دارچین در پیشگیری از گرفتگی عروق کمک شایانی می‌کند. از خواص دارچین می‌توان به ضدالتهاب بودن آن اشاره کرد که از شریان‌های قلب مراقبت می‌کند تا دچار هیچ‌گونه آسیبی نشوند. همچنین عسل و دارچین هر دو محرک گردش خون هستند و چربی‌های بد بدن را دفع می‌کنند.

درمان گرفتگی عروق به کمک هندوانه

کمتر کسی وجود دارد که از خوردن هندوانه لذت نبرد. هنداونه یک میوه تابستانه خوشمزه بوده که علاوه‌بر طعم بی‌نظیری خود، می‌تواند خاصیت درمانی برای بیماری گرفتگی عروق را نیز داشته باشد. ماده‌ای به نام سیترولین در هندوانه وجود دارد که باعث کاهش فشار خون و در نتیجه کاهش گرفتگی عروق می‌شود.

کلام پایانی

امروزه بیماری گرفتگی عروق پیر و جوان نمی‌شناسد. اگر افراد کمی بی‌احتیاطی کنند دچار گرفتگی عروق خواهند شد. یکی از عوامل اصلی بروز این بیماری، داشتن برنامه غذایی ناسالم است. به همین دلیل با روش‌های خانگی می‌توان برای پیشگیری و درمان گرفتگی عروق اقدامات لازم را انجام داد. اگر هر فرد در وعده‌های غذایی خود از میوه‌، سبزیجات که هر دو سرشار از اسید فولیک، فیبر، ویتامین A، ویتامین C، منیزیم، پتاسیم و… استفاده نماید، درصد ابتلا به عارضه گرفتگی عروق در خود را کاهش خواهد داد. همچنین این روش می‌تواند روشی خانگی برای درمان بیماری گرفتگی عروق به‌حساب آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا