بلاگزیبایی

علت کبودی پوست بعد از لیزر موهای زائد

حذف موهای زائد یکی از معضلات همه افراد در جوامع امروزی به حساب می‌‌‌آید. روش‌‌های بسیاری برای از بین بردن موهای زائد وجود دارند و لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها به شمار می‌‌‌رود. به کمک لیزر موهای زائد می‌‌‌توان موهای زائد بدن را به شیوه‌ای موثر از بین برد. امروزه افراد بسیاری برای انجام این کار اقدام می‌‌‌کنند و برای برخی از آن‌ها این سوال مطرح می‌‌‌شود که کبودی پوست پس از انجام لیزر موهای زائد چه علتی می‌‌‌تواند داشته باشد؟

آشنایی با لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در واقع یکی از روش‌های بسیار کارساز در جهت حذف موهای زائد بدن به حساب می‌‌‌آید. این شیوه متقاضیان بسیاری دارد و افراد بسیاری از انجام آن استقبال کرده‌اند. با انجام این کار دیگر لازم نیست هر از چند گاهی به سراغ سالن‌های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه‌های اپیلیدی بروید. لیزر موهای زائد یک تکنولوژی جدید به شمار می‌‌‌رود که در صورت عدم استفاده درست از آن امکان دارد عوارضی را برای شخص در پی داشته باشد.

کبودی پس از لیزر موهای زائد

از عوارض جانبی لیزر موهای زائد می‌‌‌توان به کبودی پوست پس از انجام آن اشاره کرد. ضمن این که کبودی پوست بعد از انجام لیزر به هیچ عنوان امری عادی تلقی نمی‌‌‌شود. در صورتی که لیزر موهای زائد به درستی صورت بگیرد، دیگر خطری از این بابت فرد را تهدید نخواهد کرد. انجام لیزر به درستی سبب می‌‌‌شود تا این پروسه عوارض کمتری را برای فرد به دنبال داشته باشد.

در حالت کلی، عوارض جانبی لیزر موهای زائد به عوامل بسیاری همچون نوع پوست، محل درمان، میزان تبحر و مهارت اپراتور وابسته است. در صورتی که اپراتورهای لیزر، تحت آموزش‌های لازم قرار نگرفته باشند، امکان دارد این پروسه عوارضی را برای شخص به دنبال داشته باشد.

خدمات لیزر در مطب دکتر عاطفه پیشگاهی توسط اپراتورهای حرفه‌ای و با بهترین دستگاه لیزر انجام می‌گیرد. برای انجام لیزر موهای زائد می‌توانید به مطب ایشان مراجعه و از خدمات لیزر بهره‌مند شوید. برای رزرو نوبت از طریق وبسایت https://drpishgahi.com/  و یا تماس با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۵۰۲۳۰ و ۰۲۱۲۲۶۵۰۶۳۰ اقدام نمایید.

علت کبودی پوست پس از لیزر موهای زائد

سیستم لیزر موهای زائد در واقع به این صورت است که به ملانین فولیکولی حمله می‌‌‌کند و به این صورت احتمال می‌‌‌رود که به اپیدرم یا پوست شخص در طول پروسه آسیب وارد شود. از عوارض غیرعادی این پروسه می‌‌‌توان به کبودی پوست بعد از لیزر اشاره کرد. طبق برخی از آمارها، این عارضه تنها برای هفت درصد از افراد اتفاق افتاده است. شانس رخداد این اتفاق در افرادی که دارای پوست تیره‌ ‌تری هستند یا قصد دارند اندام خاصی از بدن خود را لیزر نمایند، بالاتر است. براساس نوع پوست، تغییرات فصلی و سابقه بیمار این عارضه می‌‌‌تواند به شکلی متفاوت بروز پیدا کند.

علل متنوعی برای کبودی پوست بعد از لیزر موهای زائد وجود دارند. یکی از علت‌ها را می‌‌‌توان به کار گرفتن دستگاهی نامناسب برای پوست فرد دانست. در صورتی که شخص پیش از انجام لیزر موهای زائد، مشاوره خوبی نداشته باشد، امکان دارد در انتخاب دستگاه لیزر اشتباهی صورت بگیرد. همین عامل سبب می‌‌‌گردد تا فرد پس از انجام لیزر موهای زائد، متوجه کبودی پوست خود شود.

انتخاب نادرست دستگاه تنها دلیل کبودی پوست پس از انجام لیزر موهای زائد به شمار نمی‌‌‌رود. کبودی پوست بعد از انجام لیزر موهای زائد می‌‌‌تواند دلیل مهمتری نیز داشته باشد و آن نداشتن مهارت و دقت کافی اپراتور است. از این رو، این عارضه امری طبیعی تلقی نمی‌‌‌شود و در حالت عادی شاهد رخداد آن نخواهیم بود. اپراتور لیزر باید از مهارت لازم برخوردار بوده و در این امر آموزش دیده باشد. همچنین این کار نیازمند دقت بسیار بالایی است. بنابراین پیش از اقدام برای انجام لیزر موهای زائد، از کاربلد بودن اپراتور لیزر اطمینان حاصل نمایید.

راه‌های جلوگیری از کبودی پوست

برای این که شخص در مقابل آسیب‌‌‌های پوستی و کبودی در امان بماند، می‌‌‌بایست به یک سری نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام لیزر توجه داشته باشد. عدم توجه به نکات مراقبتی سبب می‌‌‌شود که احتمال کبودی پوست افزایش یابد. کافی است شخص نکات مراقبتی را رعایت کند و در مرکزی معتبر اقدام به انجام لیزر موهای زائد نماید تا احتمال بروز این مسئله را به حداقل برساند.

از جمله راه‌های جلوگیری از کبودی پوست می‌‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ممنوعیت سولار و آفتاب گرفتگی
  • استفاده نکردن از کرم یا لوسیون پیش از لیزر
  • استفاده از ژیلت جهت انجام شیو پیش از لیزر موهای زائد
  • پاکسازی کرم بی حسی بعد از انجام لیزر موهای زائد

سخن پایانی

امروزه لیزر موهای زائد به عنوان یکی از شیوه‌های موثر برای حذف موهای زائد، طرفداران بسیاری دارد. با این وجود، باز هم افرادی هستند که نسبت به کبود شدن پوست پس از انجام لیزر موهای زائد، ابراز نگرانی می‌‌‌کنند. در پاسخ به این افراد باید گفت جایی برای نگرانی نیست؛ چرا که در صورت درست انجام شدن لیزر موهای زائد، فرد هرگز کبودی پوست را تجربه نخواهد کرد. در واقع کبودی پوست زمانی اتفاق می‌‌‌افتد که یا شخص از دستگاه مناسبی استفاده نکرده یا این که اپراتور لیزر از میزان مهارت و تبحر کافی برخوردار نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا