بلاگزیبایی

روش های درمان خانگی برای منافذ باز پوست

این روزها یکی از دغدغه‌های نسل جوان داشتن پوستی صاف و سالم است. امروزه درصد زیادی از مردم دارای منافذی باز روی صورت خود هستند این منافذ باعث کدر شدن پوست شده و علاوه‌بر آن اعتمادبه‌نفس فرد را می‌تواند به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد؛ اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. امروزه با پیشرفت علم راه‌هایی برای از بین بردن این منافذ به‌وجود آمده‌اند. چگونه پوستی صاف و یک‌دست داشته باشیم؟ آیا راه‌های درمان خانگی برای منافذ باز صورت وجود دارند؟

استفاده از یخ برای منافذ باز پوست

یخ به‌ علت خاصیت منقبض‌کنندگی که دارد اگر به ‌شکل مداوم روی پوست قرار گیرد، در کاهش و بسته شدن منافذ باز پوست می‌تواند تاثیرگذار باشد. شما برای انجام این کار لازم است یک تکه یخ را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. در مرحله اول ممکن است احساس سرما و سوزش کنید؛ اما با گذشت زمان صورت شما با یخ سازگار می‌شود. اگر در هفته به‌صورت منظم ۲ الی ۳ بار این کار را انجام دهید شاهد کوچک شدن منافذ باز پوست خود خواهید بود.

ماسک سفیده تخم ‌مرغ و آبلیمو برای منافذ باز پوست

سفیده تخم‌ مرغ خاصیت جمع‌کنندگی دارد. شما برای‌ آن‌که این ماسک را تهیه کنید کافی است به یک سفیده تخم‌ مرغ دو قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید. سپس یک لایه از ماسک را روی صورت خود بزنید و بعد از خشک شدن به ‌همراه آب گرم شست‌وشو دهید. نکته قابل‌ توجه این است که نباید این ماسک بر جوش و پوست زخم شده قرار گیرد، زیرا آبلیمو خاصیت اسیدی دارد.

 

برای اطلاعات بیشتر از درمان پوست چرب با منافذ باز کلیک کنید.

 

استفاده از آرد نخودچی برای درمان منافذ باز پوست

شاید تعجب کنید؛ اما آردنخودچی در پاک‌سازی سلول‌های مرده و بستن منافذ باز پوست نقش ‌به‌سزایی دارد. شما مقداری آردنخودچی به همراه زردچوبه و ماست را مخلوط نمایید تا یک ماسک تهیه شود؛ سپس آن را به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه روی پوست خود به‌خصوص قسمت‌هایی که منافذ باز داشته‌اند قرار داده و بعد با آب سرد شست‌و‌شو دهید. اگر به‌صورت روتین این کار را چندین بار در هفته انجام دهید شاهد بسته شدن منافذ پوست خود خواهید بود.

درمان منافذ باز پوست به کمک لیموترش

همان‌طور که می‌دانید لیموترش خاصیت اسیدی دارد و همین خاصیت توانسته برای کاهش منافذ باز صورت کمک‌کننده باشد. چند قطره از لیموترش را به همراه آب مخلوط کنید و پوست صورت خود را با آن شست‌وشو دهید. این کار برای از بین بردن منافذ باز پوست و جوش‌های صورت بسیار موثر است. ناگفته نماند هرگز لیموترش را در تماس مستقیم با پوست قرار ندهید؛ زیرا در بعضی موارد به ‌علت خاصیت اسیدی لیموترش نسبت پوست از خود حساسیت نشان خواهد داد.

ماسک صورت با گوجه فرنگی برای منافذ باز پوست

گوجه فرنگی به‌ علت داشتن خاصیت اسیدی می‌تواند چربی پوست را به‌ حد تعادل خود نزدیک کند و در کنار آن منافذ باز پوست را نیز از بین می‌برد. برای آن‌که یک ماسک خوب با گوجه ‌فرنگی تهیه کنید لازم است قسمت گوشته‌ گوجه را تخلیه کرده و با مقداری عسل مخلوط نمایید؛ سپس به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه این ماسک را روی صورت خود قرار داده و برای تمیز کردن صورت آن را با آب شست‌وشو دهید اگر شما یک روز در میان این ماسک را استفاده کنید، نتیجه فوق‌العاده آن را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از جوش‌ شیرین برای منافذ باز صورت

جوش ‌شیرین می‌تواند آلودگی‌ها پوست را از بین ببرد و در کنار آن خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتری دارد؛ و این خصوصیات جوش شیرین باعث می‌شود برای بستن منافذ باز پوست موثر باشد. برای استفاده از جوش ‌شیرین کافی است یک قاشق از آن را در آب گرم‌ مخلوط کنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد. سپس ماده حاصل شده را به مدت نیم ساعت روی پوست صورت ماساژ دهید. اگر شما در هفته ۲ الی ۳ بار‌ از این ماسک استفاده نمایید به ‌مرور زمان شاهد از بین رفتن منافذ باز پوست خود خواهید بود.

استفاده از ژل آلوئه‌ورا برای بستن منافذ باز صورت

یکی از بهترین روش‌های خانگی درمان منافذ باز پوست به کمک ژل آلوئه‌‌ورا صورت می‌گیرد. آلوئه‌ورا خاصیت تمیزکنندگی و تغذیه پوست را دارد. در کنار آن نیز یک روش خوب برای از بین بردن منافذ باز پوست به‌شمار می‌رود. شما مقداری از ژل آلوئه‌ورا را روی پوست خود به مدت چند دقیقه ماساژ داده و بعد از آن پوست را با آب سرد شست‌وشو دهید. اگر شما این کار را به‌صورت منظم چندین بار در طول هفته انجام دهید، بعد از گذشت مدتی نتیجه شگفت‌انگیز آن را روی پوست خود خواهید دید.

از بین بردن منافذ باز پوست چرب با جو دوسر

جوی دوسر می‌تواند منافذ باز صورت را به‌ مرور زمان از بین ببرد و باعث پاک‌سازی و نابودی سلول‌های مرده صورت شود. برای آن‌که یک ماسک خانگی برای منافذ باز پوست با جوی دوسر تهیه کنید به عسل نیازمند هستید. باید جوی‌ دوسر را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و سپس روی پوست خود به حالت دورانی ماساژ دهید. این کار را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه انجام داده و بعد از آن با آب ولرم شست‌وشو دهید. اگر در هفته دو بار از این ماسک استفاده کنید اثر معجزه‌آسای آن را مشاهده خواهید کرد.

درمان منافذ باز صورت به کمک پوست خیار

پوست خیار دارای خواص تسکین‌دهنده پوست صورت و ضدالتهاب است. بسیاری از افراد از پوست خیار برای پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست صورت استفاده می‌کنند. در کنار این خواص مخلوط پوست خیار و آبلیمو نیز برای از بین بردن منافذ باز پوست نتیجه خوبی از خود نشان می‌دهد. تنها کافی است شما پوسته‌های ریز شده خیار را با مقداری آبلیمو میکس کنید و بعد به مدت ۱۵ دقیقه پوست خود را با این ماسک ماساژ دهید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. اگر این کار را ۲ الی ۳ بار در طول هفته انجام دهید نتیجه فوق‌العاده آن را در جهت از بین بردن منافذ باز صورت شاهد خواهید بود.

کلام پایانی

همان‌طور که بیان شد با پیشرفت علم در کنار تمامی کارهای درمانی برای داشتن پوستی صاف و یک‌دست راه‌ حل‌های خانگی بهترین روش‌ها هستند. شما می‌توانید به کمک موادی مانند عسل‌، ادویه، آبلیمو، تخم‌ مرغ، ماست و… یک‌سری ماسک‌های خانگی تهیه نمایید که علاوه‌بر پاک‌‌سازی و تمیز کردن پوست می‌توانند روشی برای درمان منافذ باز پوست باشند؛ اما تنها شرط برای اثرگذاری روش‌های خانگی داشتن برنامه هفتگی است که اگر هر هفته آن را انجام دهید، نتیجه خارق‌العاده روش‌های خانگی درمان منافذ باز پوست را مشاهده خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا