بلاگتناسب اندامگیاهان دارویی

روش‌ های رسیدن به وزن ایده ‌آل با طب سنتی

در زمان گذشته داشتن وزن زیاد یک مزیت به‌حساب می‌آمد و هر فردی که وزن بیشتری داشت نشان‌دهنده رفاه و آسایش در زندگی شخصی او به‌شمار می‌رفت. به این دلیل که داشتن وزن زیاد برای او نمادی از ثروت بوده؛ اما امروزه اوضاع این چنین نیست و افراد به‌دنبال روش‌هایی برای تناسب اندام خود هستند. شما می‌توانید برای رسیدن به وزنی ایده‌آل از طب سنتی استفاده کنید. فقط کافیست تا با روش‌های رسیدن به وزن ایده‌آل با طب سنتی آشنا شوید. توجه داشته باشید که روش‌های طب سنتی حتی چگونه حمام رفتن یا خوابیدن نیز بر لاغر شدن شما و رسیدن به وزن درخواستی‌تان تاثیرگذار خواهند بود.

دلیل مشاهده اضافه وزن در افراد

اگر شما جزء افرادی هستید که قصد دارید با استفاده از روش‌های طب سنتی به وزن ایده‌آل خود برسید بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر اضافه وزن شما تاثیر می‌گذارند و روش‌های رسیدن به وزن ایده‌آل با طب سنتی بسیار گوناگون هستند. همچنین امروزه داروهای گیاهی بسیار زیادی در بازارها عرضه می‌شوند که به شما برای رسیدن به وزن ایده‌آل کمک می‌کنند و شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از این داروها به وزن مورد نظر خود دست یابید.
در هنگام آشنایی با روش‌های تاثیرگذار بر لاغری در طب سنتی بهتر است بدانید که در این حوزه افراد به چهار گروه تقسیم می‌شوند که شامل گرم و تر، سرو و تر، سرد و خشک و گروه آخر نیز سرد و گرم و خشک هستند. افرادی که در گروه اول و دوم قرار دارند جزء افراد چاق به‌شمار می‌روند و دو گروه دیگر افرادی بوده‌اند که در گروه لاغر اندام‌ها قرار دارند.
در طب سنتی افرادی که مزاج آن‌ها تر و سرد است یعنی مزاج بلغمی دارند، بیشتر مستعد چاقی همراه با چربی هستند. این دسته از افراد بیشتر از ناحیه شکم چاق می‌شوند و اندام آن‌ها نیز به‌صورت توپر است و موهای کم پشت‌تری نیز دارند. افرادی که مزاج آن‌ها بلغمی بوده تمایل به سستی و خواب بیشتر نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود. توجه داشته باشید که اصلی‌ترین عامل در اضافه وزن تر شدن بدن شماست و به هر میزان که رطوبت شما افزایش یابد اضافه وزن شما نیز افزایش خواهد یافت.

 

آشنایی با روش ‌های رسیدن به وزن ایده‌ آل با طب سنتی

بعد از این‌که توانستید مزاج خود را شناسایی کنید، می‌توانید از روش‌های رسیدن به وزن ایده‌آل با طب سنتی استفاده نمایید، البته توجه داشته باشید که ورزش در کنار رژیم غذایی به شما کمک بیشتری خواهد کرد. برای انتخاب ورزشی که به کاهش وزن شما کمک نماید، به این نکته توجه داشته باشید که ورزنی را برگزینید که سبب افزایش ضربان قلب و تعریق شود. در این هنگام بهتر است که شما در ابتدا ورزش را به آرامی شروع کنید و بعد از عادت کردن به آن میزان فعالیت خود را افزایش دهید.
بعد از مرحله افزایش فعالیت بهتر است که مجددا ورزش کردن خود را به‌حالت آرام تغییر دهید و بعد از آن می‌توانید آن را به پایان برسانید. توجه داشته باشید که نوشیدن مایعات سرد بعد از ورزش برای بدن شما بسیار مضر است؛ پس به هیچ عنوان از مایعات سرد استفاده نکنید.

 

 

توجه به وعده‌های غذایی

یکی دیگر از روش‌های رسیدن به وزن ایده‌آل با طب سنتی توجه به وعده‌های غذایی است. به این صورت که شما برای کاهش وزن بهتر است که صبحانه و شام را به‌صورت کامل میل نمایید و وعده ناهار خود را حذف کنید. توجه داشته باشید که از ریزه‌خواری در طول روز نیز پرهیز کنید، زیرا بر اضافه وزن شما به‌شدت تاثیرگذار خواهد بود.
برای رسیدن به وزن ایده‌آل نیاز است تا سه ساعت بعد از میل کردن شام نیز نخوابید. چشیدن مقداری نمک قبل و بعد از میل کردن وعده‌های غذایی نیز از روش‌های تاثیرگذار بر کاهش وزن به‌شمار می‌رود. توجه داشته باشید که مصرف مایعات بسیار سرد برای شما مضر است، پس از نوشیدن این مایعات همراه با وعده‌های غذایی خود بپرهیزید. در هنگام میل کردن غذا سعی کنید که غذای خود را به‌خوبی بجوید و جویدن غذا را به آرامی انجام دهید.

میل کردن غذا با استرس

میل کردن غذا با استرس و با سرعت زیاد از دیگر دلایلی بوده که باعث چاقی می‌شود. بهتر است در زمان میل کردن وعده غذایی خود از تماشای تلویزیون نیز بپرهیزید و تمرکز خود را بر جویدن آرام غذا بگذارید. استفاده از غذاهای متنوع نیز توصیه نمی‌شود و انجام این کار سبب افزایش وزن خواهد شد. در طب سنتی منشأ تمامی بیماری‌ها معده شناخته شده و با مصرف وعده‌های غذایی ناسالم سبب می‌گردید تا خون معتدل در بدن‌تان جریان نداشته باشد و با گذشت زمان به بیماری‌های مختلف دچار شوید. پس بهتر است با استفاده از وعده‌های غذایی سالم از بروز این حوادث جلوگیری نمایید.

آشنایی با خوراکی‌ های ممنوعه در طب سنتی

شناخت خوراکی‌های ممنوعه که به افزایش وزن شما کمک می‌کند نیز یکی دیگر از روش‌های رسیدن به وزن‌ ایده‌آل با طب سنتی به‌شمار می‌رود. توجه داشته باشید که در طب سنتی یکی از راهکار‌هایی که به شما کمک می‌نماید تا به وزن ایده‌آل خود دست یابید استفاده نکردن از غذاهایی است که با یکدیگر یا با مزاج شما سازگاری ندارند. در این قسمت برخی از خوراکی‌هایی که نباید با یکدیگر مصرف شوند، ذکر شده و شما با اطلاع از این دسته خوراکی‌ها می‌توانید به تناسب اندام خود کمک کنید.
۱/ ترشیجات و لبنیات
۲/ پنیر و ماست چکیده
۳/ پنیر و بادام
۴/ سرکه و عدس
۵/ سرکه و ماش
۶/ سرکه و ماست
۷/ خربزه و ماست
۸/ خربزه و انگور
۹/ کله پاچه و انگور
۱۰/ انار و حلیم
۱۱/ شیربرنج و آرد
۱۲/ سرکه و شیر
۱۳/ تخم مرغ و ماهی
۱۴/ آب سرد بعد از غذای گرم
۱۵/ آب سرد بعد از حمام

 

از طب سنتی برای درمات ضعیفی چشم نیز استفاده می‌شود. درمان ضعیفی چشم با طب سنتی

 

کلام آخر

انتخاب روش‌های رسیدن به وزن ایده‌آل با طب سنتی برای افرادی که به فکر رسیدن به وزن ایده‌آل هستند بسیار مفید است. برای این‌که شما بتوانید با استفاده از روش‌های موجود در طب سنتی به وزن مورد نظر خود دست یابید، باید در ابتدا مزاج خود را شناسایی کنید. بعد از شناسایی مزاج، می‌توانید از غذاها یا خوراکی‌هایی که با مزاج شما سازگاری دارند استفاده نمایید و به‌راحتی به وزن ایده‌آل خود برسید. توجه داشته باشید که ورزش کردن در کنار استفاده از رژیم غذایی یکی از روش‌های بسیار مناسب برای رسیدن به وزن درخواستی شما است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا